۲۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۷:۳۳

به دلیل تقارن هفته کتاب با ماه محرم؛

برنامه های هفته کتاب در خراسان شمالی با رویکرد تعزیه اباعبدالله(ع) برگزار می شود

برنامه های هفته کتاب در خراسان شمالی با رویکرد تعزیه اباعبدالله(ع) برگزار می شود

بجنورد - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان شمالی گفت: در سال جاری با توجه به تقارن هفته بزرگداشت کتاب با ماه محرم، برنامه های این هفته در استان با رویکرد تعزیه اباعبدالله الحسین(ع) برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی رحیمی عصر دوشنبه در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت هفته کتاب در خراسان شمالی، با اشاره به این که بیست و یکمین دوره هفته کتاب در کشور در سال جاری از 25 آبان تا دوم آذر ماه برگزار می شود، اظهار داشت: در سال جاری این مناسبت با ایام عزاداری امام حسین(ع) و ماه محرم همزمان شده است.

وی تصریح کرد: به همین دلیل در سال جاری برنامه های هفته گرامیداشت کتاب در استان با رویکرد تعزیه اباعبدالله الحسین(ع) برگزار خواهد شد.

به گفته رحیمی امسال به این مناسبت در خراسان شمالی برنامه هایی نظیر برگزاری آیین بزرگداشت حماسه سازان عرصه فرهنگ و کتابخوانی، نمایشگاه های متعدد کتاب در شهرهای مختلف، تجلیل از مولفان و فعالان برتر عرصه کتاب استان و ... برگزار می شود.

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری مسابقات نویسندگی و کتابخوانی، دیدار کتابداران و مسئولان کتابخانه های عمومی شهرستان های مختلف با ائمه جمعه، آذین کتابخانه های عمومی، عضویت نیم بها افراد در کتابخانه های عمومی و ... از دیگر برنامه های هفته کتاب امسال در شهرستان های مختلف خراسان شمالی به شمار می روند.

رحیمی در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج کتاب و کتابخوانی در جامعه، عنوان کرد: در دسترس بودن کتاب به همراه تبلیغات و اطلاع رسانی مناسب از جمله راه های ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در کشور محسوب می شوند و در این زمینه نیز همکاری و مساعدت تمامی دستگاه ها الزامی است.

گفتنی است، بیست و یکمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از 25 آبان ماه سال جاری لغایت دوم آذر ماه در سراسر کشور برگزار می شود؛ این در حالی است که ماه محرم از چهاردهم آبان ماه آغاز خواهد شد.

 

کد خبر 2159844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha